Ärge unustage oma keha heaolu! Kuidas valida talveks vitamiine?

C-VITAMIIN - immuunsusele

C-vitamiin on üks organismile kõige vajalikumaid ja tõhusamaid vitamiine immuunsuse tugevdamiseks. Samuti aitab C-vitamiin võidelda igapäevase stressi, külmetuse ja isegi naha vananemise vastu, kuna see aitab kaasa kollageeni moodustumisele.

Kuigi seda on kerge omastada süües puu- ja köögivilju, on sügisel ja talvel kasulikud ka toidulisandid, millest organism saab vajaliku koguse C-vitamiini palju kontsentreeritumal kujul.

Eriti kasulik on C-vitamiini löökannus esimeste külmetussümptomite ilmnedes.

D-VITAMIIN – päikese asendaja

Päikeserohkel perioodil on D-vitamiin üks neist, mida organism toodab piisavas koguses ise, kui inimene viibib teatud aja päikesevalguses.

D-vitamiin toimib immuunsussüsteemi tugevdajana, parandab enesetunnet, ennetab jõuetust ja apaatiat, ning on kasulik luude ja lihaste tugevdamiseks.

Suvel kogutud D-vitamiinist Eestimaa pimedal aastaajal kindlasti ei piisa, mistõttu on soovitatav kasutada toidulisandeid oma organismi toetamiseks.

B-VITAMIINID – stressi ja väsimuse vastu

B-rühma vitamiinid avaldavad positiivset mõju närvisüsteemile ja parandavad ajutegevust.

Kõik B-rühma vitamiinid osalevad närvirakkude metabolismi protsessides, närviimpulsside ülekandes, tagades seega kõikide organite tasakaalustatud ja tervisliku toimimise.

B-vitamiinide puudumine organismis võib põhjustada närvisüsteemi kurnatust, suuremat väsimust, depressiivset meeleolu ja vähendada keskendumisvõimet.

A-VITAMIIN – nägemisele ja tervisele

A-vitamiin on üks populaarsemaid vitamiine, millel on positiivne mõju nägemisele. Lisaks parandab vitamiin ka naha seisundit ja aeglustab selle vananemist, taastab rakke ning tugevdab immuunsust.

Kui organismis on A-vitamiini puudus, võib nahk muutuda kuivaks ja nägemine võib halveneda – suutmatus näha pimedas, udune nägemine, samuti suureneb viirusnakkustega haigestumise oht.

MULTIVITAMIINID – ennetamiseks

Multivitamiinid on vitamiinipreparaat, mis sisaldab mitut vitamiini. Multivitamiinid on enamasti mõeldud tervetele inimestele kui lisaannus haiguste ennetamiseks ja ebapiisava toitumise kompenseerimiseks.

Multivitamiinide suurim pluss on see, et üks kapsel sisaldab mitme vitamiini häid omadusi ja ei ole vaja korraga manustada mitut vitamiinitabletti.

KOLLAGEEN – ilule ja liigestele

Kollageen on organismi ehitusmaterjal – valk, mis koosneb aminohapete ahelatest. Kollageeni toodavad peamiselt sidekoe rakud ehk fibroplastid. Kollageen moodustab 25–35% organismi valgu koguhulgast ja on peamine struktuurne valk, mis moodustab sidekoe.

Kõige rohkem kollageeni on kõõlustes, sidemetes, nahas, kõhredes, lülidevahelistes ketastes ja luudes. Pärast 30. eluaastat selle ehitusmaterjali tootmine organismis väheneb ja meie organism vajab tuge.

* Toidulisandid ei asenda täisväärtuslikku toitumist.

Comments

Write a comment